joi, 18 decembrie 2008

Comparatie cu alti indici (2)

Graficul reprezinta comparatia intre indicele meu de preturi, indicele realizat de catre Ziarul Financiar (care ia in calcul numai apartamentele de 3 camere construite intre 1980  si 1990) si indicele realizat de catre Colliers, care transforma pretul din anunt din pret/suprafata utila in pret/suprafata construita  prin impartirea pretului rezultat la 1.16 (acesta este motivul pentru care se afla mai jos decat ceilalti indici.



Eu am completat graficul meu si cu valoarea pentru prima jumatate a lunii decembrie. Tendinta descrescatoare se mentine in continuare.

update: am observat ca cei de la Ziarul Financiar au publicat si ei media pe decembrie, respectiv 1567 E/mp . (sursa)
update 2 - am actualizat graficul cu valoarea indicelui ZF pe decembrie
Update 3 : avand in vedere ca ZF calculeaza mediile pentru apartamentele cu 3 camere, am facut o comparatie intre indicele meu pentru apartamentele cu 3 camere si indicele ZF. Iata graficul:



2 comentarii:

  1. Interesanta suprapunerea dintre tine si ZF la 3 camere. Dar, vad ca ZF precizeaza ca au aceasi sursa ca si tine (anuntul.ro) deci totul devine un exercitiu de verificare reciproca a datelor :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Diferente exista pentru ca ei iau in calcul doar apartamentele construite intre 1980 si 1990, pe cand eu le iau pe toate, indiferent de an. (spre exemplu in Drumul Taberei nu stiu cate blocuri au fost construite dupa '80). Totusi vad ca statistica lor este destul de aproape de rezultatele mele.

    RăspundețiȘtergere