vineri, 14 noiembrie 2008

Cum distingem un bubble

Pentru a avea un termen de comparatie pentru graficul in care am pus una langa alta evolutia pretului apartamentelor in Bucuresti cu evolutia salariului si a PIB-ului, am realizat aceeasi comparatie pentru USA.

Am folosit numai date oficiale publicate pe site-uri guvernamentale americane.

Pentru indicele de pret (house price index) am folosit date de la The Office of Federal Housing Enterprise Oversight (OFHEO)

Pentru evolutia venitului median am folosit date de la U.S. Census Bureau, Housing and Household Economic Statistics Division

Atentie: Cifrele nu sint indexate cu rata inflatiei. Anul 1975 este considerat 100%(pentru ca datele privind venitul median merg inapi doar pana in 1975)

Comentariile cred ca sint de prisos.





Update:Am indexat cu rata inflatiei preturile pentru a ne putea face o idee despre evolutia in termeni reali a preturilor in paralel cu venitul mediu al populatiei.

Indicele preturilor de consum l-am luat de la U.S. Department of Labor - Bureau of Labor Statistics

Graficul:



Acum comparati cu graficul din postarea precedenta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu